Wednesday 11 April 2012

Malaysia dilanda Gempa Bumi??

11 April 2012, jam 7:47 malam.

satu panggilan telefon saye terima. "dah tau k? dah tengok dh?" ... "tau ape? tengok ape???" tetiba perasaan ingin tahu meluap2. "laa..nie confirm x online lagi nie. org lain dah sibuk2, kalut dengan gempa bumi kat Acheh harini." erkkk...nape saye lambat taw.. hmm..dgn sepantas yg mungkin saye trus online. semoga semuanya dilindungi dan selamat Ya Allah..kepadaMu ku berserah ya robb..

"dari maklumat media Indonesia, gempa berkekuatan 7,6 Skala Ritcher telah melanda Nangroe Aceh Darussalam. gempa bumi itu berada di koordinat 2.32 LU, 92.82 BT. kedalaman gempa berukuran 10kilometer. BMKG mengeluarkn peringatan adanya potensi gelombang tsunami untuk wilayah Provinsi, Aceh, Sumatera Utara, Bengkulu dan Lampung."

Ya Allah, hati berbisik adakah tsunami sekali lagi akn melanda?? semoga dijauhi malapetaka. saye jd lebih kalut, takut bila dpt taw amaran dikeluarkan, gegaran turut akan dirasai di Melaka, Pulau Pinang dan Selangor. Sekiranya berlaku tsunami, ombak tsunami dijangka tiba di Georgetown pd 9.11pm, Port Dickson pd 2.10am dan Singapore 7.10am.

Port Dickson?? Ya Alah terasa dekatnya di bumi Nilai nie. Maha Besar kekuasaan Allah. petanda Allah murka??

Alhamdulillah, Allah masih melindungi. semuanya hanya ramalan manusia yang serba kekurangan. kira2 pukul 10mlm, amaran telah ditarik balik dan insyaallah dijangka selamat dan tidak berlakunya tsunami. brgkali di sana ada jawabnya.. mengapa di tanahku terjadi bencana?? mungkin tuhan mulai bosan, melihat tingkah kita. yang selalu salah dan bangga dengan dosa-dosa.




gelombang tsunami

amaran tsunami yg telah dikeluarkan



No comments:

Post a Comment